Monday, January 6, 2014

2013 Parimate Lugude Top10

Ei saa halba ilma heata. On aeg üles loetleda aasta 2013 kümme parimat lugu.

Ma ei suutnud kumbagi lugu siit tabelist välja jätta, seega 10. koht läks jagamisele

10. Robin Thicke – Blurred Lines feat T.I., Pharrell


Eks see lugu ole omajagu kriitikat saanud igalt poolt, kuid vaatamata tema kaheldava väärtusega sisule oli see üks möödunud aasta suurimaid lugusid ning mulle isiklikult ta meeldis. Meeldejääv meloodia, mida oli hea kaasa laulda/ümiseda.

Ja

10. Taylor Swift – I Knew You Were Trouble


Taylorile oli 2012 lõpp ja 2013 algus väga produktiivne aeg, sest järjest tulid vaid nr1 hitid. Minu lemmik nendest oli “I Knew You Were Trouble”. See lugu meeldis mulle juba esimesest kuulamisest saati ning ei ole siiani üle visanud. Hea refrään, jõuline biit, tervenisti mõnus lugu.

9. Lorde – Royals


Nooruke Uus-Meremaa tütarlaps tuli, nägi ja võitis. “Royals” oli nii erinev kõigist teistes poplugudest, et ta hakkas inimestele koheselt meeldima. Suur boonus oli ka laulu sõnadel, mis ei rääkinud luksusest ja rahast, vaid just vastupidisest – et hea elu võib olla ka tavainimese moodi elades. Ma loodan, et see ei jää neiu ainsaks hitiks. Ma olen küll ta teisi lugusid kuulanud, kuid neis ei ole seda läbilöögi materjali, mis “Royals”is oli. Ehk toob 2014 uue tuule tiibadesse.

8. Grete Paia – San Sebastiano


Möödunud aasta suurim revelatsioon Eesti muusikamaastikul oli Grete Paia, kes oli lähedal ka Eurovisioonile jõudmisele. Mulle küll meeldis “Päästke Noored Hinged” väga, kuid leian, et “San Sebastiano” oli sutsuke parem. Vana hea Lõhmuse käekiri kajab läbi loo, mis pani mind suvi läbi raadiot valjemaks keerama.

7. Pitbull – Timber feat Kesha


Selle nimekirja üks värskemaid lugusid. Pitbull teenis välja aasta halvimate lugude edetabelis kõrge 2. koha, kuid ta teeb selle heaga tagasi loos “Timber”. Kuigi, olgem ausad, selle loo edu on täielikult Kesha õlgadel. See, mida Pitbull seal vahepeal ajab, ei huvita kedagi. Põhiline on ikkagi mõnus kantribiit, Kesha refrään ning ajudesse sööbiv “ooououo ooououou ooouououooou”.

6. Macklemore & Ryan Lewis - Thrift Shop feat Wanz


Macklemore ja Ryan Lewis on üks huvitav duo. Kuigi "Thrift Shop" oleks nagu olnud juba tükk aega tagasi kuulus, on ta reaalselt uuem kui nende viimased 2 raadiohitti (“Can’t Hold Us” ja “Same Love”). “Thrift Shop” oli aga see, kust kõik alguse sai. Mingit moodi sai see lugu kuulsaks ning levis kulutulena üle maailma. Ilmselt saab paralleele tõmmata Lordega, sest ka siin räägitakse odavalt läbi saamisest. See lugu oli aasta alguses väga suur ning “This is fucking awesome” muutus pärast seda üldkasutatavaks fraasiks.

5. Pitbull – Feel This Moment feat Christina Aguilera


Pitbull, me kohtume taas. “Feel This Moment” tuli ja võitis mind hetkega. Ma ei viitsi oma telefonihelinat väga tihti muuta ning see lugu püsis seal umbes pool aastat. Taaskord, asi pole Pitbullis. Selle loo edu saladus on klassikalise A-ha loo “Take On Me” sämpel, mis kõigile meeldetuletamisrõõmu pakkus. Lisaks see meeletu bass, mis salmide ajal taustaks peksab, kostus mu autoraadiost väga hästi ja väga kaua.

4. Jason Derulo – The Other Side


See lugu võib paljudele üllatusena tulla, aga mulle oli see juba ammu teada, et ta peab siin tabelis olema. Neid lugusid ei ole tegelikult üldse nii palju, mis esimese kuulamisega nii meeldima hakkavad, et sa teda kohe uuesti kuulata tahad. “The Other Side” oli üks neist. Mõnusa ja rahuliku salmi järel tuleb tümpsuv refrään, mis tekitab alati hea tuju ning tahtmise kaasa laulda. Lisaks on see oma lihtsuses üks aasta paremaid videosid. Sobib looga väga hästi kokku ja moodustab hea terviku.

3. Eminem - Rap God


2013 jääb meelde ka kui Eminemi comebacki aasta. “Berzerk” oli nii ja naa, “Survival” oli juba parem, kuid “Rap God” näitas, miks ta on parim. Terve “MMLP2” album on väga hea, kuid see lugu jäi eriti silma. Lugu, millel ei ole selget ülesehitust, erilist biiti, ega ühtlast sisu, kuid ikkagi on ta 3. kohal. Nojah. Vaid Eminem suudab sellistel tingimustel teha loo, mis paneb sind seda korduse peal kuulama. Ja muidugi, 4:26-4:41 on see, miks tema vastu on väga raske saada. 15 sekundiga 97 sõna. “Why be a king, when you can be a God” – Eminem.

2. Avicii – Wake Me Up


2013 oli ka Avicii aasta. Tal tuli hitte ka teisi, kuid “Wake Me Up” oli see, mis oli kõige suurem, kõige edukam ning kõige paremini vastu võetud. Ma olin algul väga skeptiline selle kantri-tantsumuusika segu üle, sest ma ei saanud aru, kellele see suunatud oli, kuid ajapikku tõestas ta ennast kui täieliku peoloona, mida oli hea kuulata ka raadios ning rahulikel istumistel. Ühesõnaga, täielik universaal.

1. Casey Abrams – Get Out (Keeno Remix)


Lugu, mis ilmus 2012 sügisel. Lugu, mis pole originaal. Lugu, mil pole videotki. Kõige väiksema vaatamiste arvuga selles edetabelis. Kõigele vaatamata oli just see Keeno remix möödunud aasta parim laul. Keeno, kes on mitmeid kordi Eestis käinud ning keda ka mul õnnestus suve lõpus näha, on noor inglise DJ, kellel ülemaailmset kuulsust ei ole, kuid miskipärast sai see lugu just Eestis väga populaarseks. Ma mäletan, kui mu vana korterikaaslane mulle selle loo lingi saatis ning tahtis, et ma selle talle kusagilt hangiks. Tol hetkel ma ei teinud teist nägu ka seda kuulates. Läks mööda kuid, kuniks see hakkas kohalikes raadiojaamades kõlama. Lugu, mida lastakse raadios aeg-ajalt tänaseni. See laul tekitab alati hea tuju, paneb alati raadiot valjemaks keerama ning seda on igas olukorras mõnus kuulata.

Sellega on üles loetud möödunud aasta parimad lood. Kas jäi mõni väga hea lugu märkimata või oli keegi sobimatult heal kohal? Andke teada kommentaarides.

1 comment:

  1. Minu list oleks hoopis hoopis teistsugune :D Muidugi need on ka head laulud, aga minu listis leiaks vist ainult Lorde oma koha. Grete Paia no ei lähe mulle üldse kohe peale ja Robin Thicke laul viskas juba peale paari kuulamist üle.

    ReplyDelete